Jul 20, 2011

Pendakian Broga Hill yang mencabar

tanggal 19 July 2011.. 8 sekawan yang terdiri daripada mimie(aku), sabrina, intan, hafeezah, shahril, zarip, malek dan fahim telah pergi ke BUKIT BROGA yang hangat diperkatakan org ramai.. kami bergerak dr Serendah seawal jam 5pagi dengan menaiki Serendah Airlines.. tapi sebenarnye xbergerak lg pun waktu 2 gara2 tunggu intan siap + jemput dr Fahim kat rumah beliau.. kami bergerak pukul 5.30.. kami sampai ke tempat kejadian pada pukul 7.30.. lambat kan?? ini suma gara2 Shahril yang lupa@taktau jalan ke sana.. Fahim pulak 'ter'lupa nak gunakan teknologi yang dia ada (GPS).. ciss.. bila nampak signboard BROGA semua macam excited giler nak naik.. da park kereta, terus amik barang2 yang nak bawak naik.. aku bawak badan je la.. pas2 terus je naik bukit 2 dengan takde warmup nyer.. baru bape langkah naik bukit da mengah giler.. semput la.. aku macam biasa la tertinggal kat belakang.. dengan kasut koyaknyer.. yang lain sume da kat depan.. semangat la katekn.. aku pun semangat gak tapi slow giler.. haha.. agak2 da 1/3 jalan.. Malek kol kate die da sampai and boleh pulak kejar aku.. dengan jeans ngn seliparnye.. lepas tu jalan sme2.. tapi kejap je.. lepas 2 aku kena tinggal sorang2 lagi.. sampai kat mane tah, nampak Feezah tertinggal.. aku rehat la kejap ngan die.. pas2 kami jalan same2.. sampai la puncak akhir.. bila tiba dekat puncak 1 jumpa Malek dengan Zarip.. diorg da pancit.. aku ngan Feezah teruskan perjalanan lagi bila tengok Intan, Sab, Shahril, Fahim kat puncak yg ke2.. sumenyer ada 4puncak.. excited giler nak kejar diorg weyh.. walaupun kami jalan je sebenarnye.. siap tangkap gambar lagi.. da sampai puncak akhir lagi la over excited.. mase tu da xpikir bahaye da.. panjat batu besar guna tali.. da la berat.. sampai je dekat puncak aku jerit sekuat ati.. gembira sebab dapat sampai puncak.. hampir 2 jam gak lah perjalanan naik puncak 2.. barulah jumpe 4orang pendaki tadi.. da sampai, kami duduk2 rehat2 amik angin gamba borak2.. memang best la.. dalam setengah jam kami lepak atas 2.. pas2 kami pun turun la.. nak gerak g k.selangor rumah Athirah.. macam biase la.. aku ngn Feezah orang terakhir turun.. da sampai ke kereta.. maka, kami pun teruskan perjalanan ke rumah Tirah.. sesat jugak.. da sampai kwasan nye tapi lupe rumah die kat mane.. sampai je rumah Tirah, kami makan, mandi, solat.. dan yang penting kami tidur.. sume da kecapekan giler.. terutamanya Zarip.. lame giler die tido.. padahal bukan naik sampai puncak pon.. ish3.. pukul 5 kami gerak pulang rumah.. sebelum balik rumah kami singgah pasar malam.. pas2 kami pun balik rumah masing2.. sampai sekarang badan masih sakit2 sengal2.. tapi xpe.. dapat cipta KENANGAN TERINDAH 2011..

muka excited nak naik BROGA
(depan: sabrina, intan, fahim,
belakang : aku, feezah,
cameraman : shahril)

pilot Serendah Airlines ( Zarip)

rehat + tunggu aku
(thanks guys)

peserta terakhir tertinggal, aku la tu

peristiwa kasut koyak


Malek sampai lambat dengan pakai jeans n selipar

zarip oh zarip

bersama 2 peserta yang da pancit

posing dulu..

bye2 puncak 1
(nampak tak zarip n malek kat puncak 1 ??)

otw ke puncak ke2

da sampai ke puncak ke2

rehat2 regangkan kaki

puncak ke3

lepak lu..

kumpulan pertama sampai puncak ke4
(fahim.intan.sab.shahril)

bukti sampai puncak BROGA.. HEBAT..!!

kumpulan 1 sampai tak termasuk Feezah ye..

shahril ajar cara2 nak naik batu

posing lagi sebelum balik

feezah n sabrina

intan.fahim.shahril
(apela yang korg buat 2..ish3..)

p/s: da malas nak tulis.. cerita panjang sangat..
yang penting aku da sampai PUNCAK BROGA weyh...!!!~
(^O^)V
>>MIMIE SAYANG KORANG SUME SANGAT2>>

No comments:

Post a Comment