Dec 29, 2010

Penting ke Solat nie??


wajib ke??

pernah aku ditanya soalan macam nie..

oleh seorang pelajar Islam ting.4..

terkejut jugak la sebab ini kali pertama orang tanya aku soalan mcm nie..

hello..!!

mesti la WAJIB..

mula2 aku pandang slek budak 2 (rs cm ak ni baik giler)..

tp xlame lps 2 ak dpt tau yang parents die xpernah ajar langsung die solat..

die kata die solat sekali je..

itupun dekat sekolah..

kesian aku kat die..

betullah kate orang..bahawa anak2 perlu dididik sejak kecik..

bile da besar nanti pasti akan mengikut acuan yang pernah diajar oleh ibu bapa..

aku nie solat pun kadang2 ada miss gak..

tp ad sebab tertentu..

bile aku tertinggal satu waktu je aku rasa laen macam..

bukan la nak kate aku nie alim..

x..!!

tapi aku rasa yang solat itu wajib aku perlu buat..

once aku tinggalkan aku rasa bersalah..

walaupun time 2 aku sakit yang teramat..

Subuh,Zohor,Asar,Maghrib, Isya'..

susah sangat ke kita luangkan masa 10minit(*5waktu) untuk menunaikan solat..??

menghadap lappy 24jam boleh pulak..

akhir kata..

''renung2kan dan selamat beramal".. :)

No comments:

Post a Comment